Het publiek merkt er niets van: de verlichting in de entree, Zaal 1 en de omlopen verspreiden nog steeds dezelfde warme sfeer als in de jaren ’20. De nadruk lag op onderhoudsvrij, maar de eigenaar Pathé wilde tevens de sfeer van gloeilampen zonder concessie behouden, dat was een zware eis.
Ook moesten de lampen als voorheen feilloos dimbaar zijn. Samen met Rienk Visser heeft Robert Jan Vos een innovatieve lichtconcept ontwikkeld.
De armaturen zijn stuk voor stuk geanalyseerd waarvoor maatoplossingen zijn ontworpen. Hierdoor functioneert het licht nagenoeg zo getrouw als het origineel. Koel witte en amberkleurige leds zijn individueel regelbaar zodat bij dimmen het licht zeer warm wit wordt, net als destijds de gloeilamp. In totaal zijn er meer dan 100.000 leds verwerkt in de historische armaturen.
De diverse glas-in-lood ramen in de omlopen lieten van origine het daglicht door. Aangezien aangrenzende bebouwing dit nu voorkomt is dit effect weer hersteld door kunstlicht.
Tijdens de realisatie is uitgevoerd in nauwe samenwerking met Rena Electronica en Rappange & Partners architecten. Agona in Den Haag heeft de restauratie van alle ruim 350 armaturen tot in detail verzorgd.